Vzpomínka na našeho člena Karla Prokopa

07.11.2016 17:49

Je tomu 81 let co se v Užhorodu narodil člen našeho spolku Karel Prokop. V mládí si prošel mnoho těžkostí a jednou z největších byla ztráta matky v koncentračním táboře Osvětim. Po maturitě a ukončeném vojenském učilišti v Lipníku jako poručík, putoval po naší republice v růných funkcích a vojenských hodnostech.
Jeho životopis není tak důležitý jako jeho osobnost. Já jsem ho poznal v Lipt. Mikuláši jako souseda, který mi potom byl nejlepším přítelem. Sám měl k rybolovu velmi daleko, jeho zájmem byla literatura a fotografování. To se však postupně měnilo. Poznal mne a věděl, že k vodě sám chodit nemohu z důvodu mého onemocnění a tak mne k vodě doprovázel.
Tak sme se my i naše rodiny začali sbližovat a tak to vydrželo celých 53 let. Charakteristické na jeho osobnosti byla jeho důslednost, kterou mu bylo třeba závidět. Začal rybařit, teorie mu byla bližší a proto ji náš spolek dokonale využil. Jako tajemník dal celou administrativu do pořádku, pomohl stavět rybník v Okoličném, vedl mládež a učil dospělé teorii k získání rybářského průkazu.
Znáte ho i vy a dáte mi jistě za pravdu, že jako člena výboru našeho Českého spolku se na jeho odpovědnost v práci mohl každý spolehnout organizací různých akcí, precizní přípravou přednášek si získal důvěru každého z nás.
Nezůstává mi na závěr nic jiného než uzavřít svoje vzpomínky na přítele a kamaráda, který nás v 20. 6. 2016 opustil.

      

                   Čest jeho památce

 

Toto vzpomínání napsal: Milan Zavřel